Merry Christmas! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Westland - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Westland - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Judith

24 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,
Net op de valreep voor de kerst nog een berichtje op de site om jullie hele fijne, gezellige en gezegende kerstdagen toe te wensen!
Het is alweer lang geleden dat jullie wat van me gehoord/gelezen hebben. Ondertussen is er veel en eigenlijk ook weer weinig gebeurd. Het is nog steeds bijzonder om in dit land te wonen en te werken; ik maak elke dag dingen mee die me verbazen (vechtpartij in de Assemblee – hebben jullie ’t op Het Journaal gezien?), dingen die me doen verwonderen (de wilskracht van mensen) of dingen die me doen genieten (de ochtendzon op de Surinamerivier – ik werk aan de ‘Waterkant’, dus ik kan er elke ochtend van genieten). En aan de andere kant is mijn leven hier inmiddels ook best ‘gewoon’ en zit ik aardig in het ritme. Al geniet ik nog steeds van de lekkere temperatuur hier en het hangen in m’n hangmat, na werktijd.
Op m’n werk gaat het ook ‘z’n gangetje’. Afgelopen week was druk, want we moesten de evaluatie over het jaar 2007 maken. Alle beleidsmaatregelen en –activiteiten moesten geëvalueerd worden. Daar moet je wel even voor gaan zitten. Als ik dan kijk wat ik in de afgelopen maanden hier heb gedaan, is dat best veel. Aan de andere kant frustreert het me soms ook echt dat ik door beperkte middelen en mogelijkheden (en medewerking) maar zo weinig gedaan krijg. Vaak lijkt het belangrijker om voor de buitenwereld mooi weer te spelen dan dat er nou echt wat voor de mensen gedaan wordt.
Kerst breng ik dit jaar anders door dan de meesten van jullie. Geen kalkoen, gourmet of ‘Flappie’ dit jaar, maar waarschijnlijk een stuk kip met bamie. Vandaag vieren we kerst op kantoor. Iedereen ziet er mooi uit (daar zijn ze hier goed in!), de tafel is al gedekt, nu is het nog wachten op het eten. Eerste kertdag hebben we met een groepje vrienden een brunch en ’s avonds is er in de kerk een kerstdienst. Je zou bijna vergeten dat het daarom gaat, met al die vieringen en lekker eten...
Tweede kerstdag ga ik voor 2 dagen naar het binnenland. Het is maar kort, maar ik ben er wel even helemaal lekker uit. Even genieten van het mooie oerwoud en de sula’s (stroomversnellingen). Terwijl jullie bibberend bij de openhaard zitten, hang ik dus in mijn hangmat in het binnenland...! Ik heb er veel zin in!

Lieve familie en vrienden, ik wens jullie hele fijne dagen toe en mag de vrede die Jezus' komst heeft gebracht in jullie harten zijn!
Veel liefs en een brasa van Judith

  • 24 December 2007 - 13:04

    Nanda:

    Lieve Judy! Goed om weer eens van je te horen. Hier alles goed. Ik wens je een heel mooi kerstfeest vol van de verwachting van Jezus Christus. Hij wil niets liever dan met zijn volheid wonen in jouw hart!
    Dikke knuffel van Nan

  • 24 December 2007 - 18:34

    Tante Ditha E Ome Ge:

    aller eerst gezegende kertsdagen en een goed 2008 gewenst door ons, bedankt voor je mooie kaart. We hebben gelezen dat jeje werk mooi vindt ga er dan nog maar een poosje mee door bij de open haard is het niet koud hoor dat is het buiten
    veel zegen op je werk toegewenst
    gr van de Visserstraat

  • 24 December 2007 - 18:41

    Rebekka:

    Ha lieve lieverd!
    Heerlijk om vandaag zoveel van je te horen: een kaart, een "nieuwsbrief" EN een bericht op je site! Mijn dag kan niet meer stuk!
    Al mijn lieve, goede wensen vind je in de (iets te) lange mail die je als het goed is vandaag in je inbox gevonden hebt! ;-)
    Terwijl hier buiten het vuurwerk al knalt (onze achterbuurman is elk jaar 'iets' te vroeg) wens ik je nogmaals HELE FIJNE, BIJZONDERE, GEZEGENDE dagen toe en... TOT GAUW!!!
    Veel liefs en een koude-neuzen-zoen,
    je vriendin Rebekka

  • 25 December 2007 - 13:20

    Anne:

    Lieve Judith, geniet van deze dagen! Het lijkt me gek om Kerst zo ver weg te vieren. Gelukkig kent Jezus' liefde geen grenzen, letterlijk en figuurlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Hoi! Leuk dat je mijn site komt bezoeken! Binnenkort vertrek ik naar Suriname om daar voor een paar jaar mee te gaan werken aan een project van de Surinaamse overheid. Het is een project ten behoeve van de ontwikkeling van jonge kinderen. De voorbereiding voor m'n vertrek zijn in volle gang. Binnenkort lees je hier vast meer. Tot dan!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 19842

Voorgaande reizen:

16 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: