bijna vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Westland - WaarBenJij.nu bijna vakantie! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Judith Westland - WaarBenJij.nu

bijna vakantie!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Judith

17 December 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,
Het is vrijdagmiddag, de werkweek zit er weer op, maar ik blijf nog even ‘hangen’ op het ministerie om een berichtje aan jullie te schrijven. Ik moet zeggen dat ik niet heel veel inspiratie heb, want het was een drukke dag, en ‘mi ede weri’ (mijn hoofd is moe). Maar ik had me voorgenomen om vandaag dan toch eindelijk weer een berichtje te schrijven, dus daar hou ik me natuurlijk aan!
Allereerst wil ik degenen bedanken die een poging hebben gedaan om mij een kerstkaart te sturen. Helaas heb ik vanwege het niet al te best functioneren van de Surinaamse posterij slechts 3 kaarten ontvangen, terwijl er waarschijnlijk wat meer deze kant opgekomen zijn. Bedankt dus voor de moeite, helaas heb ik er niet van kunnen genieten... Maar hopelijk demotiveert het jullie niet al te erg om post te sturen, want ik heb sindskort een postbus geopend en vanaf nu kan ik dus zelf mijn post halen en ben ik niet afhankelijk van of de postbode zin heeft om naar mijn huis te fietsen. Ik moet zeggen dat ik het wel heel gezellig vind om af en toe een kaartje uit Holland te krijgen! Jullie kunnen post als volgt adresseren:
Judith Westland
Postbus 12419
Paramaribo
Suriname
Ik kijk er naar uit!
Dan wil ik jullie ook nog even gerust stellen. Ik kreeg al angstige vragen uit NL of het allemaal nog wel veilig is voor me, aangezien hier een serieverkrachter actief is geweest die het gemunt had op bakra-meisjes. Heel naar allemaal en ik ben heel blij dat ik er niets van heb gemerkt. Ik heb begrepen dat hij inmiddels opgepakt is, dus no worries meer! Blij dat deze nare man achter slot en grendel zit!
Wat velen van jullie al weten, maar misschien ook velen nog niet: ik kom al heel gauw jullie kant op! Vanaf 15 februari kan ik lekker gaan genieten van een vakantie, en ik dacht: waar kan ik die beter besteden dan in Nederland?! Ik heb er heel erg veel zin in! Weer even lekker bijkletsen met familie en vrienden, mijn nieuwe neefje of nichtje bewonderen en gewoon genieten van vakantie! Ik kijk er echt heel erg naar uit (behalve de kou dan, ben vergeten hoe dat voelt).
Alhoewel ik jullie dus gauw in levende lijve kan bijpraten over mijn wel en wee, hier ook nog even een update.
Op het werk gaat het goed, maar heb ik het wel erg druk. Ik zit, naast mijn gewone werkzaamheden, in allerlei commissies en werkgroepen. Erg interessant en leerzaam, maar het kost allemaal wel veel tijd. Regelmatig neem ik dus wat werk mee naar huis, maar goed, dat overkomt wel meer mensen. Ondertussen ben ik ook aan het ‘bijbeunen’. Sinds kort geef ik les aan de crechehoofdenopleiding. Het is een avond in de week, 3 uurtjes. Voor het eerst dat ik zoiets doe, en de eerste les vond ik dus wel spannend, maar het ging erg goed. De mensen doen enthousiast mee en ik hoop dat ze er ook echt wat aan hebben. Ik leer er ook weer veel van en ik verdien er nog een aardig zakcentje mee, da’s ook mooi mee genomen.
Inmiddels ben ik in de kerk ook wat actiever: ik versterk het team voor de zondagschool. De eerste les (voor mij dan) moet nog komen, maar ik vind het erg leuk en mooi om hierbij betrokken te zijn.
Sinds een aantal weken volg ik, samen met nog een paar bakra-vrienden, Sranan Tongo-les. Omdat er op mjin werk veel Surinaams wordt gesproken, kan ik gesprekken inmiddels best goed volgen. Maar het spreken gaat me nog niet echt heel vlot af, dus een paar lesjes kunnen geen kwaad. Erg leuk om te leren!
Volgende week zal ik een paar dagen in het binnenland vertoeven. Binnen het ministerie is er een afdeling die registratie en uitbetalingen van uitkeringen in het binnenland doet. Ze moeten dan dus letterlijk met een grote zak geld het vliegtuig of de boot in om het aan de mensen te brengen. Het afdelingshoofd is mij op de een of andere manier gunstig gestemd en hij heeft me al een paar keer gevraagd of ik mee wil gaan – ik bedoel mee wil werken aan de registratie en uitbetaling (ik moet er natuurlijk wel wat voor doen). Volgende week gaan ze naar Tepu, wat vrij zuidelijk ligt. Natuurlijk sla ik een aanbod om naar zo’n plek te gaan niet af! Ik heb al toestemming van mijn onderdirecteur, dus dinsdagavond slaap ik in mijn hangmatje in het oerwoud! Werken bij de Surinaamse overheid heeft zo ook zijn leuke kanten!
Lieve mensen, ik laat het hierbij. Ik wens jullie allemaal het beste toe en bij al jullie bezigheden, Gods zegen! Hopelijk kunnen we elkaar heel gauw ontmoeten!
Een stevige brasa van Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Hoi! Leuk dat je mijn site komt bezoeken! Binnenkort vertrek ik naar Suriname om daar voor een paar jaar mee te gaan werken aan een project van de Surinaamse overheid. Het is een project ten behoeve van de ontwikkeling van jonge kinderen. De voorbereiding voor m'n vertrek zijn in volle gang. Binnenkort lees je hier vast meer. Tot dan!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1173
Totaal aantal bezoekers 19814

Voorgaande reizen:

16 Maart 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: